HTML

Szabó Magda Iskola - Történelem 2013/14

Friss topikok

Címkék

18. század (1) 5. osztály (142) 6. osztály (175) 7. osztály (126) abszolutizmus (1) anarchizmus (1) Anglia (2) arabok (1) Aranybulla (1) Athén (3) Augustus (2) a történelem forrásai (1) Bach-rendszer (2) Bizánc (2) Caesar (1) Deák Ferenc (1) demográfia (1) demokrácai (2) dolgozat (57) Dózsa György (1) egyház (1) egyháziak (4) Egyiptom (1) Erdély (1) eretnek (1) evolúció (3) felvilágosodás (1) filmklub (8) Fönícia (1) forradalom (3) Franciaország (1) francia forradalom (5) frankok (2) gazdaság (1) germán (1) gyarmatosítás (1) harmincéves háború (1) házi feladat (130) hűbériség (1) Hunyadi János (1) Hunyadi Mátyás (2) II. (2) II. András (2) II. József (1) III. Béla (1) III. Napóleon (1) imperializmus (1) India (1) információ (71) inkvizíció (1) ipari forradalom (1) Iszlám (1) iszlám (1) IV. Béla (2) jegyzet (152) Jézus (1) jobbágyság (2) József (1) kalandozások (1) Kálmán (1) Karl Marx (1) katolikus egyház (1) kereszténység (2) kiegyezés (1) Kína (1) Kolombusz (1) kommunizmus (1) Kossuth (2) középkor (9) László (1) Lenin (1) lovagok (2) Makedónia (1) Mátyás (1) Mezopotámia (2) Mohács (1) Mükéné (1) művészet (1) Nagy Károly (3) Nagy Lajos (2) Nagy Sándor (1) Napóleon (2) nemesség (3) Németalföld (1) Németország (1) népesedés (1) nők (2) Olaszország (1) óravázlat (1) Oroszország (1) őskor (3) pápa (1) pápaság (1) perzsa (1) Petőfi (1) Philipposz (1) polisz (1) reformáció (4) reformkor (11) Remus (1) Róma (16) Romulus (1) Spanyolország (2) Spárta (1) Spartacus (1) szabadságharc (2) Szapolyai (1) Széchenyi (1) Szent Ferenc (1) szociáldemokrácia (1) társadalom (1) tatárjárás (1) török kor (2) történészek (1) újkőkor (1) uradalom (1) USA (1) usa (1) városok (2) vocabulary (69) Wesselényi (1) Zrínyi Miklós (1) zsidó nép (1) Zsigmond (3) Címkefelhő

5. osztály_jegyzet_A történészek munkája

2013.09.05. 17:57 priszlinger

Bevezetés a történelemtanulásba

 

A történészek munkája

 

-         1. felkutatják a forrásokat

-         2. összevetik ezeket egymással

-         3. leírják, összefoglalják, hogy mit tudunk kiolvasni ezekből, következtetéseket tesznek és könyvek, tanulmányok formájában leírják azt, amire jutottak és ezek a történészi munkák felhasználásával állítják össze a tankönyveket

 

-         összefoglalóan: a történész munkáját úgy kell elgondolnunk, mint egy puzzle-játékot, ahol a puzzle darabkák a történelemi forrásokat jelentik, egy szerszámot, egy agyagkorsó-töredéket, egy papirusztekercset, egy sírfeliratot

 

-         a források néha félrevezetőek lehetnek

-         az egyes szereplők sem biztos, hogy helyesen emlékeznek vissza bizonyos dolgokra

  • egy háborúról egy győztes parancsnok, egy sorkatona, egy ápolónő vagy egy anya, aki elveszíti a fiát egészen máshogy számolna be

-         a történészi munkának tehát nagyon fontos szabályai vannak

  • minél több forrást kell összegyűjteni
  • nem kell egyből elhinni mindent egy forrásnak
    • vannak hamisítványok is, de véletlenül félrevezető források is
  • a forrásokat, az elbeszéléseket mindig komolyan össze kell vetni egymással és a megmaradt tárgyi emlékekkel
    • minél több forrás vág egybe, annál megbízhatóbb az információ
  • minél közelebbi a forrás az adott eseményhez, annál megbízhatóbb
    • az adott történelmi eseményről próbáljunk egykorú forrást találni

 

Szólj hozzá!

Címkék: jegyzet 5. osztály történészek

A bejegyzés trackback címe:

https://szmtortenelem2013.blog.hu/api/trackback/id/tr695496980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása