HTML

Szabó Magda Iskola - Történelem 2013/14

Friss topikok

Címkék

18. század (1) 5. osztály (142) 6. osztály (175) 7. osztály (126) abszolutizmus (1) anarchizmus (1) Anglia (2) arabok (1) Aranybulla (1) Athén (3) Augustus (2) a történelem forrásai (1) Bach-rendszer (2) Bizánc (2) Caesar (1) Deák Ferenc (1) demográfia (1) demokrácai (2) dolgozat (57) Dózsa György (1) egyház (1) egyháziak (4) Egyiptom (1) Erdély (1) eretnek (1) evolúció (3) felvilágosodás (1) filmklub (8) Fönícia (1) forradalom (3) Franciaország (1) francia forradalom (5) frankok (2) gazdaság (1) germán (1) gyarmatosítás (1) harmincéves háború (1) házi feladat (130) hűbériség (1) Hunyadi János (1) Hunyadi Mátyás (2) II. (2) II. András (2) II. József (1) III. Béla (1) III. Napóleon (1) imperializmus (1) India (1) információ (71) inkvizíció (1) ipari forradalom (1) iszlám (1) Iszlám (1) IV. Béla (2) jegyzet (152) Jézus (1) jobbágyság (2) József (1) kalandozások (1) Kálmán (1) Karl Marx (1) katolikus egyház (1) kereszténység (2) kiegyezés (1) Kína (1) Kolombusz (1) kommunizmus (1) Kossuth (2) középkor (9) László (1) Lenin (1) lovagok (2) Makedónia (1) Mátyás (1) Mezopotámia (2) Mohács (1) Mükéné (1) művészet (1) Nagy Károly (3) Nagy Lajos (2) Nagy Sándor (1) Napóleon (2) nemesség (3) Németalföld (1) Németország (1) népesedés (1) nők (2) Olaszország (1) óravázlat (1) Oroszország (1) őskor (3) pápa (1) pápaság (1) perzsa (1) Petőfi (1) Philipposz (1) polisz (1) reformáció (4) reformkor (11) Remus (1) Róma (16) Romulus (1) Spanyolország (2) Spárta (1) Spartacus (1) szabadságharc (2) Szapolyai (1) Széchenyi (1) Szent Ferenc (1) szociáldemokrácia (1) társadalom (1) tatárjárás (1) török kor (2) történészek (1) újkőkor (1) uradalom (1) USA (1) usa (1) városok (2) vocabulary (69) Wesselényi (1) Zrínyi Miklós (1) zsidó nép (1) Zsigmond (3) Címkefelhő

6. osztály_házi feladat

2013.12.24. 14:24 priszlinger

Munkafüzet 24., 25., 27., 28., 29., 30. oldalak

Kérdések „Az egy nyelvű és erkölcsű ország gyenge és törékeny” című olvasmányhoz (Tankönyv 70-71.o.)

 

1. Ki írta az olvasmány címének idézetét?

 

2. Milyen népekkel találkoztak a honfoglalás kori magyarok?

 

3. Melyik fogalom illik a honfoglalás kor utáni népesség történetére? Nézzen utána az ismeretlen fogalmaknak!

 

a)      demokrácia

b)      konföderáció

c)      asszimiláció

d)     dezintegráció

 

4. Párosítsa össze a következő népeket jellemzőikkel!

 

szlávok                                   a 10. században katonai feladatot kaptak

izmaeliták                               kétszer történt meg betelepítésük

besenyők                                egy másik földrészről származó népet neveztek így

magyarok                               gyűjtőfogalom: sok népet jelölt

olaszok                                   a borkészítéshez jól értettek

kunok                                     a legnagyobb lélekszámú nép a Kárpát-medencében

 

5. Kik a szászok?

 

6. Mit jelenthetett, ha egy nép kiváltságokat kapott?

 

7. Miért foglalkoztak a zsidók pénzügyletekkel?

 

8. Milyen harcmodorral harcoltak a kunok?

 

9. Honnan származnak a székelyek? Húzza alá a helyes megoldást

 

a)      a hunok itt maradt csoportja

b)      a magyarokhoz csatlakozott nép

c)      azonosak a csángókkal

d)     a történészek nem tudnak egyértelmű választ adni a kérdésre

 

10. Hol éltek, élnek a székelyek?

 

11. Fogalmazza meg pár sorban, hogy mit jelent az olvasmány címének idézete!

Szólj hozzá!

Címkék: házi feladat 6. osztály

A bejegyzés trackback címe:

https://szmtortenelem2013.blog.hu/api/trackback/id/tr185707260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása